lördag 17 januari 2009

Kort med sedelficka


På scrappis kom frågan upp om hur man ska göra en sedelficka på ett kort. Jag var tvungen att göra ett snabbkort för att prova om jag kom på något sätt. Jag ville ha sedelfickan i "samma stycke" som pappret, inte ett påklistrat papper.

Jag gjorde kortet i det färdiga måttet 11x15 för att bredden på ett cardstock skulle räcka till både kortet och vikningen till fickan inne i kortet.
Så här blev sedelfickan. Man hade kunnat göra kortet ännu lite smalare, kanske måttet 10x14 istället (30x14 innan vikning). Då hade sedelfickan blivit lika bred som kortet. Jag lade en limsträng längst ner på vikningen så att sedlarna skulle hållas kvar i fickan.

2 kommentarer:

  1. Väldigt fint. :)
    Jag brukar ta en 10 * 30 cm pappersbit och sen vika tre ggr så får man en naturlig fika. Finns bilder i min blogg.

    SvaraRadera
  2. Sorry.. 15 * 30 cm menade jag såklart.

    SvaraRadera