söndag 5 april 2009

Påskpyssel


Ideén till den här påskasken fick jag från en amerikansk blogg.
Jag tyckte den var så läcker så att jag var tvungen att försöka mig på en egen. Jag har själv klurat mig till hur jag skulle göra denna lite annorlunda ask med flikar som sticker ut. På flikarna så har jag stansat med min Martha Stewart punch. Kaninhuvudet har jag ritat på fri hand. Asken mäter 10x10 cm, så det rymmer en del godis.
Till stommen så har jag använt mig av Bling-papper, så det blänker så fint. Sedan så har jag klätt asken med papper från Inkido. Stämpeln med ägget var ett av mina inköp på pysselmässan.
Jag har gjort några stycken såna här påskaskar i lite olika papper till att ge bort. Jag tycker att de är så mycket roligare att ge bort än ett vanligt påskägg.

9 kommentarer:

  1. En sån superhärlig påskpresent!! Själv ska jag försöka mig på att göra påskpresenter av konservburkar....om det lyckas så syns de snart i min blogg!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Men guu va gulligt... hmm... kanske skulle göra nåt sånt till sonen istället för ett ägg.

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren i min blogg! Vilken söt kanin!!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar påskask!!! Gillar verkligen din kanin!!

    SvaraRadera
  5. Åhh sån söt påskkorg!! =)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. KANON...kul at ttitta in hos dig.

    SvaraRadera
  7. Mmmm, en riktig goding, den kaninen(och det som är i asken).
    Blir såå snyggt med den punchen. Vill ha!
    Önskar dig en fin påskhelg!
    Anita

    SvaraRadera