onsdag 3 februari 2010

En ny variant...


Jag älskar verkligen askar i olika former. Såg en så fin modell på ask i någon utländsk blogg för ett tag sedan, men igår då jag försökte hitta den igen så kunde jag inte för allt i världen komma ihåg var det var jag sett den. Så jag fick försöka minnas på ett ungefär hur den såg ut och skapa en egen modell av den.

Asken skulle rymma en vacker sjal som jag köpte till min svägerska då vi var i Thailand och behövde således vara ganska stor. Jag gjorde den i storleken 15 cm x 8 cm och 6 cm hög och hela asken är i samma "stycke", med lock och allt.
Den här asken är verkligen "jag". Precis mina älsklingsfärger och favoritstansar och lagomt mycket dekorerad i mitt tycke. Jag hoppas att hon blir glad för sin present.

6 kommentarer:

  1. Så himla läcker ask! Är det Maja Design-papper? Galet fint! :D

    SvaraRadera
  2. Tack! Pappret är från MME Wild Asparagus.
    ~Anita

    SvaraRadera
  3. OJ en sån söt ask =D

    Stämpeln köpte jag på scraphuset =) Men jag har sett några fler som har den oxå! Men kolla där =)

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  4. Oj så fina askar!! (ryggsäcken oxå!) precis som du älskar jag oxå att göra askar...=) stora som små... och tids nog kommer man nog på något att stoppa i dem och göra någon glad.
    Mycket fint alltihop! Kram kram

    SvaraRadera
  5. Hej Anita!
    Tack för kommentaren du lämnade i min blogg:)Stämpeln på eskimåerna är en digital stämpel som man laddar ner och skriver ut själv hos mos digital pencil(googla så kommer adressen upp).Visst är dom söta eskimåerna på kortet?Kika gärna in hos mig igen,har en tävling där man kan vinna bloggcandy just nu.
    http://pysselrum.blogspot.com

    SvaraRadera